2013. november 14., csütörtök

Mákos guba vaníliás mártással és rumos szilvaszósszal SAD 19. fordulójára

Elérkezett a SAD legújabb fordulója. Mák vs dió. ti melyiket szeretitek jobban. Megmondom őszintén én mindkettőt, nem biztos hogy tudnék választani. A blogon mégis kevesebb a mákos recept ezért ezt választottam. Mákos guba finom rumos szolvaszósszal amit az ősszel tettem el. Nagyon finom, jól harmonizálnak. Mondanom sem kell pikk pakk elfogyott.
A forduló háziasszonya Szofika már elkészítette az összefoglalót. Fogadjátok szeretettel, nagyon izgalmas.

Guba:

18 db kifli felkarikázva
1 liter tej
vanília
ízlés szerint cukor
darált mák

A cukrot, a vaníliát, ás a tejet meglangyosítom, a kiflire locsolom. Majd elkeverem. Végül a darált mákot is hozzáadom.

Vanília mártás:

Roppant egyszerű. 1 csomag pudingport 6-7 dl tejjel megfőzök amíg be nem sűrűsödik.

Rumos szilva ragu:

60-80 dkg szilva, kimagozva negyedekre vágva
ízlés szerint cukor
1-2 dl rum - aroma is lehet, de a rendes az igazi
pici vanília

A szilvákat megtisztitom, kimagozom, feldarabolom. Egy kis fazékba teszem, hozzáadom a cukrot és hagyom főni. Nem szabad lekvárosra főzni, mennyiségtől függően maximum 30 percig főzöm. Mikor letelt az idő felöntöm a vanílil
val és a rummal, majd kb 5 percig együtt főzöm. Nagyon finom rumos ize kell hogy legyen. Üvegbe töltve télire is eltehető.



2 megjegyzés:

  1. Az hogy hamar elfogyott nem is csodálkozom! Nagyon finom lehetett guszta!

    VálaszTörlés
  2. Hasonlót már én is készítettem, így el tudom képzelni milyen finom! :)

    VálaszTörlés