2013. június 30., vasárnap

Piskóta torta cseresznyés krémmel és rózsával díszítve - A SAD 16. fordulójára

Süni egy szuper témával kedveskedett nekünk a SAD 16 fordulójára. Díszíts rózsával! Már amikor elolvastam a kiírást akkor tudtam, hogy Anyukám szülinapi tortáját, fogom díszíteni vele. először, marcipánból akartam, rózsát készíteni. Majd csokigyurmából. Először málnából akartam, aztán kaptunk rengeteg cseresznyét, így abból készült. Végül a díszítést, az döntötte, el hogy a fiúknak keresgéltem a neten színezőket és megláttam itt a rózsákat. Végül csokiból készült a dísz. Meg is színeztem egy kicsit lüszter festékkel.


Piskóta torta cseresznyés krémmel és rózsával díszítve:

Omlós tészta:

50 g étkezési keményítő
100 g liszt
50 g cukor
1 tojás sárgája
75 g margarin

A lisztet elkeverem a cukorral, az étkezési keményítővel. Elmorzsolom a margarinnal, majd a tojással jól összegyúrom. Ha szükséges adok hozzá egy kis hideg vizet. 30 percre a hűtőbe teszem. Majd lisztezett deszkán kinyújtom, és a 26 cm-es kapcsos torta forma alsó részén (kivajazom) kisütöm 200 fokon 10-15 percig.

Piskóta:

10 tojás
10 ek cukor
10 ek liszt
1 csomag sütőpor

2 piskótát sütök, 2x5 tojásos téglalap alakút. A tojásokat szétválasztom. A sárgáját kikeverem a cukorral,  majd hozzáadom a sütőport és a lisztet. Végül óvatosan a felvert fehérjét. Sütőpapíros tepsin elsimítom. 180 fokom sütöm, úgy 20 percet. A két téglalapot, egyforma csíkokra vágom. 6 csík lesz.

Cseresznye krém:

3 dl cseresznye lé - cseresznyét botmixerrel lepürésítem, majd szűröm átpaszírozom, hogy ne legyen benne a héja.
1 ek étkezési keményítő
6 lap színtele zselatin
ízlés szerint cukor
1 löttyintés citromlé
2 dl tejszín - felverve
2 marék negyedekre vágott cseresznye


A cseresznye lét elkeverem a cukorral, és a citromlével, az étkezési keményítővel.  A zselatin lapokat beáztatom, hideg vízbe. A cseresznye lét felmelegítem, majd a kinyomkodott zselatinlapokat beleteszem a meleg, de nem forró lébe. Simára keverem. Hagyom hűlni, majd mikor már kihűlt hozzákeverem a felvert habot. Hozzáadom a feldarabolt cseresznyét. Kis időre a hűtőbe teszem. 

Összeállítás:

A kapcsos torta formát, összerakom. Az aljába, beleteszem az omlós lapot. A 6 piskóta csíkot lekenem a krémmel. Majd elkezdem az egyik csíkot feltekerni. Egy csigát kapok. Ezt az omlós tészta közepére teszem. Folytatólagosan, rátekerem a maradék piskóta csíkokat. Ez kiad egy 26 cm-es tortát. Kicsit a hűtőbe teszem dermedni. Majd leveszem a torta formát. Gond nélkül, átemeltem az alsó részről is, egy tálcára. 3 dl felvert tejszínhabbal díszítem, valamint az oldalára kókusz chipszet tapasztottam. Ez biztosan jobban mutat, egy sötét tortán. Viszont a cseresznye - kókusz párosa isteni. Csokoládéból díszt készítettem a tetejére.

A torta nem ennyi rétegből áll a képen hanem 6 -ból. Csak mire észbe kaptam, hogy le kellene fényképezni egy szeletet. A Papi kiette a közepét. Így csak ilyen kis szeletet tudtam szépen vágni.


Csokoládé rózsa:

Kinyomtatott sablon
50 g olvasztott csokoládé
50 g olvasztott fehér csokoládé
ha színesre akarom lüszter festék

A csokoládét, megolvasztom és temperálom. 2/3 részét megolvasztom, majd az 1/3 részét hozzákeverem. Addig keverem amíg 28 fokos nem lesz. Felmelegítem 30 fokra. Zacskóba töltöm, kivágom az egyik csücskét . Majd a Sablonra sütőpapírt teszek, és átrajzolom a sötét csokival a rózsát. Beteszem a hűtőbe. Megtemperálom a fehér csokit is, majd kitöltöm a réseke, szintén egy zacskó segítségével. Megint hűtőbe teszem. Mikor teljesen megdermedt, óvatosan a tortára teszem.
A maradék csokiba belemártogattam a cseresznye szemeket és plusz díszítés is lett a tortán.




14 megjegyzés:

  1. Gyönyörű!!! Isten éltesse Édesanyádat! :))

    VálaszTörlés
  2. Csodálatosan szép , annyira jól mutat ahogy körbeszórtad a cseresznyével! Finom lehet !
    Isten éltesse Édesanyádat nagyon sokáig! Biztos nagy örömet szereztél ezzel a finom tortával!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép torta! Isten éltesse édesanyádat sokáig!

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép lett a torta, nagyon ötletes a rózsa is:) Boldog szülinapot kívánok Anyukádnak:)

    VálaszTörlés
  5. Szép és finomnak is látszik!:)

    VálaszTörlés
  6. Boldog szülinapot utólag is, csodás tortát sütöttél! :) Nagyon ötletes a rózsa, tetszik! :)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű, és bizonyára nagyon finom tortával kedveskedtél anyukádnak, akit isten éltessen sokáig!
    Szuperül megoldottad a rózsa dekorációt! Én is gondoltam már ilyesmit készíteni, de nincs nyomtatóm-

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nekem sincs nyomtatóm. Ki szoktam választani a képet amit szeretnék. Elküldöm, magamnak e-mailbe és a könyvtárban ki szoktam nyomtatni.

      Törlés