2013. június 2., vasárnap

Négy hagymás leves - medvehagyma, újhagyma, póréhagyma és vöröshagyma

Ezt a levest általában, csak 3 féle hagymából készítem. De amikor még szezonja volt a medvehagymának, megturbóztam vele a levest és mondhatom még finomabb lett. Gyerkőceim egyik kedvence, mindegy hogy készen vett kenyérgolyókkal, vagy pirított kenyérkockával tálalom. Ezt a levest, szeretem akkor is csinálni, ha betegek, mert tuti megjön az étvágyuk.


 Négy hagymás leves:

1 csokor medvehagyma
6-7 szál újhagyma
1 szál póréhagyma
4 fej vöröshagyma
10 dkg vaj
5 dl főzőtejszín
2-3 ek liszt
só, bors
1,5-2 liter víz

A hagymákat megtisztítom, és vékonyra szeletelem őket. Egy fazékban vajat olvasztok és ráteszem mind a négy féle hagymát és megdinsztelem. Mikor már jó, 2 ek lisztet szórok rá, elkeverem és felengedem vízzel. Fokozatosan, nehogy csomós maradjon a liszt, közben gyorsan kevergetem. Sózom, borsozom. És hagyom, hogy minden még puhábbra főjön. 15 perc után felengedem a főzőtejszínnel, hagyom hogy forrjon egyet. Ha kell, még készítek 1-2 ek lisztből habarást, hogy még sűrűbb legyen a leves. Ezzel újből felforralom. Gyors, nagyon finom telt ízű leves. Elronthatatlan!


4 megjegyzés:

  1. Ilyen sokhagymás levest még nem ettem, de olyan finomnak tűnik:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom a hagymát, a hagymalevest is. Így egyben 4 félével még én sem kóstoltam, de istenien hangzik:)

    VálaszTörlés