2013. június 18., kedd

Kakaós Varázs süti - Magic cake - A Blogkóstoló 9. fordulójára

Ismét egy Blogkóstoló forduló. Most írhatnám azt a közhelyet, hogy az egyik kedvenc játékom, de tényleg az. Minden Blogkóstolós fordulóban leírom. Azt is, hogy milyen jó, új blogokat felfedezni. De tényleg jó. ez történt velem most is. Hiszen Rubin a forduló háziasszonya, egy nagyszerű, számomra új blogot sorsolt nekem, Éci blogját. Friss, fiatalos, kedvemre böngészgettem. A választás ismét nehéz volt. Főleg, hogy mikor már azt hittem választottam Éci bedobott egy fahéjas, sült banános joghurtkrémet. Igen kínzás a javából. de mégsem azt készítettem, hanem a varázs sütit. Pofon egyszerű, finom, gyerekek imádták, nem elsősorban a nevét is. Mert ugye Anyuci, mikor készíti, gyerkőc megkérdezi mit készítesz, sejtelmesen elsuttogom, hogy varázs sütit. Mennyire volt izgatott? Szerintem bármit teszek elé, az akkor is varázsos lett volna. Nagyobbik fiacskám azt is mondta, hogy Anyuci ez azért varázs süti, mert varázslatos az íze. Mondjuk tényleg finom, a kisebbik azt mondta, olyan mint a madártej. És akkor a csokis? Az csokis tej. Egyem az okos fejét, mindenre tudja a választ.
A varázsa abban rejlik, hogy egy viszonylag híg tésztához, hozzákeverem a felvert fehérjét, de nem lehet tökéletesre eloszlatni benne, ezért a teteje, piskótásra sül, az alsó része, pedig mondhatni, két féle pudingosra. Écinél megtaláljátok a "sima" változatot. Én a kakaóst írom le. Végre elkészültünk a ház külső felújításával. Nagyon ízlett a szorgalmas munkásaimnak is, ezért is lett két fajta. Köszi fiúk !


 Kakaós varázs süti:

4 tojás
1 ek víz
15 dkg cukor
12.5 dkg olvasztott vaj
5 dkg liszt - ha nem kakaósan készítem, akkor 11,5 dkg liszt kerül bele
7 dkg kakaópor
5 dl langyos tej

 A tojásokat ketté választom. A fehérjét felverem, nem kell "beton" keményre.  A sárgáját, kikeverem a cukorral, majd a vízzel, a vajjal. Fokozatosan hozzáadom a kakaót és a lisztet. Mikor kikevertem, hozzáadom a langyos tejet és szép simára keverem. ahogy Éci is írta palacsinta massza jellege lesz. Ekkor hozzáforgatom a fehérjét, két részletben.
Én 20x25 cm-es sütőpapírozott tepsiben sütöttem.
A sütési idő trükkös. De szerintem sütője válogatja. Más a villany, vagy gáz sütőben. Én úgy sütöttem mint Éci, mégis magasabb lett a pudingos részem. Bár valamivel kisebb volt a tepsim is. 
160 fokon sütöttem, 20 percig, majd 140 fokon 40 percig.
Már langyosan is jól szeletelhető. 
Én kis porcukorral a tetején tálaltam őket. A liofilizált málnát csak a kép kedvéért tettem rá.




A blogom új ruhát kapott, így ha szeretnétek hozzám a Facebook-on akkor itt tehetitek meg.

16 megjegyzés:

  1. Már Te is megváltoztál, na ne? :) Nagyon guszta és finom süteményt készítettél! Gyerkőcök kellően válogathattak , no meg persze a munkásaid is jót ettek így már nekem semmi nem is maradt!:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát sajnos nem ,de majd a legközelebbiből :)

      Törlés
  2. Nagyon guszta, én is kell igyekezzek elkészíteni időbe:)
    Nekem jobban tetszik a régi blogruha, tapasztalatból tudom, akinek ilyen van, ahhoz nagyon ritkán lehet kommentet írni.

    VálaszTörlés
  3. Nekem táblagépem van, a régi blogod tökéletesen látszott, ezen csak egy oldalt mutat, semmi egyebet. Én a másik mellett voksolnék:-)
    A süti nagyon jó, mindkét variáns. Azért először a vaníliást kóstolnám meg:-)

    VálaszTörlés
  4. Ide elém is varázsolhatnál egy-egy szeletet, ha már belejöttél a máguskodásba! ;-))

    VálaszTörlés
  5. És én is jobban szerettem a régi típusú blogot... engem idegesítenek ezek a felugró ablakok, nem találok semmit és megjegyzést sem lehet mindig írni - de ezt már írtam másnál is, aki erre váltott. Bocsi! :( De a FB-on számíthatsz rám és persze itt is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem tetszett, de sajnos eltűnt a blogkóstolós fordulóm összefoglalója, így visszatértem.

      Törlés
  6. Egy szeletet a kakaósból, majd egy szeletet a másikból is kérnék. :) Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól sikerült mindkét változat! Én is szívesen sorba kóstolnám őket!

    VálaszTörlés
  8. ügyes repro! sőt! szuperügyes! én az egész tepsiből 3 szeletet tudtam kinyerni a fényképezéshez, a többi igazán nem volt szóra érdemes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nagyon finom volt, és mindet szépen ki tudtam szedni. Lehet a tepsi mérete miatt.

      Törlés