2013. június 6., csütörtök

Genovai húsvéti spenóttorta

Már jóval húsvét után vagyunk, de én most készítettem el ezt a finomságot. Nagyon jó, étel. Nem rajongok túlzottan a spenótért, de ez olyan kaja lett amit heti egyszer tuti meg bírnék enni. Egy darabig. De hát sok mindennel vagyok így. A fiúk első reakciója. Sajt, túró, spenót. Normális vagy. Végül Tesóm bepuszilt két hatalmas szeletet, és még sonkát sem evett hozzá. Pedig pluszba sütöttem, sonkát is. Nehogy a fiúk panaszkodjanak a húsmentes ebéd végett. Nem tudom, így nyáron annyi mindent ad a kert, hogy simán ellenék csak zöldségeken. de azt a fiúk nem bírnák. Ragadozók.
A recept Lajos Mari iskolájából való. Egy régi Nők lapjában volt, hogy melyikben sajnos nem tudom mert csak ki lett tépve az újságból.


Genovai húsvéti spenóttorta:

 800 g leveles tészta
250 g túró
1 kg spenót
50 g margarin
1 kis fej hagyma - én két szál újhagymát használtam
2 tojás
1csokor petrezselyem
10 dkg sajt
szerecsendió
só, bors
7-8 tojás - nekem csak 7 fért bele a tortába. A 8.-kal lekentem a tetejét

A hagymát finomra vágom és a vajon megdinsztelem. Rádobom a nagyobb darabokra vágott spenótot és 5 percig fűzöm fedő alatt majd erősebb tűzön amíg el nem fővi a levét. Tapasztalat: nekem vagy nem sikerült rendesen elfőznöm a levét vagy nem tudom miért, de levet engedett, a sülés után, és elég lágy volt a töltelék. Én itt dobnék bele egy kanál étkezési keményítőt, vagy lisztet, úgy biztos nem engedne levet.
Hagyom kihűlni. Hozzáadom a reszelt sajtot, a túrót, a két tojást, sót, borsot, szerecsendiót és az apróra vágott petrezselymet. Jól eldolgozom. Lisztezett felületen kinyújtom a tésztát és két kört vágok ki belőle. 26 cm-es tortaformának megfelelően. A nagyobb körre számolom az oldalak hosszát is. A kivajazott formába teszem a tésztát. Elsimítom, hogy mindenütt jól álljon, ne legyen levegő alatta. Semmiképp nem szurkálom meg!!!! Belekenem a tölteléket. Majd mélyedéseket készítek kanállal. Minden mélyedésbe egy egy tojást csúsztatok. Lefedem a másik tészta darabbal. Feltekerem az oldalait és lekenem tojással. Díszítem, majd azt is lekenem. 180 fokon, kb 50 percet sütöm. Ha nagyon pirulna a teteje, lefóliázom. 
Ha kész langyosan tálalom.
Sonkával és anélkül egyaránt remek étel. Ideális böjtre.



 


6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehetett, bár spenótot én sem szeretem! Az unokám is húst-hússal enné azt mondja ő húsevő dínó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez a dínó mánia a fiúknál népszerű :) Nálunk is :)

      Törlés
  2. Ez csodaszép, és én imádom a spenótot:) Kipróbálós:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes ez a kalács és nagyon finom lehet!
    És a kinézetét még most mondom: szuper!

    VálaszTörlés