2013. június 21., péntek

Cseresznyés mini fánkok mandulás mázzal

Meg kell mondjam őszintén nem vagyok oda, az amerikai (doughnuts) fánkokért. Legalább is igazán jót még nem ettem belőle. Vásároltam, már boltban, az végképp nem ízlett, de van hozzá sütő formám is és az ahhoz tartozó recept alapján elkészített fánk sem ízlett igazán. Nem tudom a tészták állaga, a rajta lévő máz íze sem jött be igazán. Így a formát már 6-7 éve kerülgetem, de hozzá nem nyúltam. Nemrég böngészgettem és letöltöttem néhány gasztro magazint. Ekkor találtam szembe magam a gyümölcsös fánkkal, ami első ránézésre nagyon megtetszett. Gyorsan lefordítottam, a cukrot kicsit sokalltam, a gyümölcsöt keveselltem, tehát variáltam rajta, gondoltam ki is próbálom. Így tegnap ezer fokban, én neki fogtam sütit sütni. A gyerekek nagyon örültek neki. Mázat minimálisat készítettem rá, csak kipróbálásképp, (habár nagyon finom vele a fánk) na meg a fényképhez. Nekem, meg a gyerekeknek nem is hiányzott róla. Finom, puha, szaftos tészta. Egy pohár hideg tejecskével, nagyon tuti uzsonna lett.
Ha valakinek nincs ilyen formája, nyugodtan süsse, meg muffin formában, vagy szilikonban.


 Cseresznyés mini fánkok mandulás mázzal:

2 csésze liszt
2 tk sütőpor
1/2 tk só
3/4 csésze cukor
1 kis doboz görög joghurt - nem kaptam a boltban natúrt, így az epertorta ízűt választottam, szerintem csak finomabb lett a tészta tőle
2 tojás
1 tk vanília
2 ek olvasztott vaj
1/4 csésze olaj
1 csésze cseresznye - én egy szemet 8 felé vágtam, az eredeti recept áfonyával írta

A lisztet elkeverem a sóval, a sütőporral. A tojást kikeverem a cukorral, a vaníliával, a joghurttal, az olvasztott vajjal és az olajjal. Majd elkeverem a két masszát, szép csomómentesre, apránként adom hozzá a lisztet. Majd a darabolt cseresznyét is hozzáforgatom. a formát kiolajozom és kb 2/3 - ig megtöltöm. Én úgy csináltam, hogy egy egyszerű zacskóba, beletöltöttem a masszát, majd kivágtam az egyik csücskét, épp csak annyira, hogy kiférjen a cseresznye darab. 170 fokon sütöm 10 percig. Pár percet hagyom a formában hűlni, majd kiveszem a fánkocskákat. Rácsra teszem és rákenem a mázat.
Én csak néhány darabot készítettem mázasan, de leírom egy teljes adag máz receptjét. 36 db fánk lett belőle.

Máz:

2 csésze porcukor
1 tk mandula aroma - színtelen
3-4 tk tej

Kikeverem, majd a fánkra kenem.





7 megjegyzés:

  1. Mi nagyon szeretjük a fánk minden verzióját, de gyümölccsel még nem sütöttem,nagyon jó ötlet, és az a máz!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik és milyen mutatós a máz rajta! Mekkora csészével méregettél, ezekkel a poharazásos mértékekkel mindig bajban vagyok...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Kimondott mérőpoharam van hozzá, de az aljára 250 ml van írva.

      Törlés
  3. Kedves webmester,


    Észrevettük, hogy sok finom receptek talállhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, http://www.osszesrecept.hu/ ahol a felhasználók válogathatnak több mint 85 000 összegyüjtött receptek közül. Az oldalon szintén talállható egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, mi indexeljük a recepteket, és a felhasználók ezután receptjeidet könnyen megtalállják a keresőnk segítségével, majd a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra. Tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.

    Osszesrecept.hu testvéroldalai megtalállhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak.

    Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szivesen segítünk bármivel.

    Üdvözlettel,
    Tünde
    info@osszesrecept.hu

    VálaszTörlés