2013. június 19., szerda

Créme brulée fagylalt á la Pierre Hermé

Az egyik legnagyobb jégkrém gyártó cég, nem rég piacra dobta a créme brulée fagyiját. Gondoltam ez kell nekem! Na de persze házilag! gondolkodtam, hogy is valósítsam meg, amikor szembe jött velem Pierre Hermé, ugyanezt a nevet viselő fagyija. Ez kell nekem, de nagyon gondoltam. Mert a bácsi már csak tudja mitől döglik a légy ha desszertekről van szó. Isteni, krémes, ropogós, BRUTÁL! Csak ennyit tudok róla mondani!
Hát az új blog ruhám nem tartott sokáig, mert nem csak kommentekben, levélben is sokan jelezték, hogy nem férnek rendesen az oldalhoz. Na meg fel kellett fedeznem, hogy a Blogkóstoló 7. fordulójának az összefoglalója, elment vadászni a fejlécből. Sehogy sem tudtam, visszarakni, így visszatértem a régi sablonhoz, pedig tetszett a másik, de vannak hiányosságai. 
Na de nem ragozom tovább, Íme az a szuper fagyi, ebben a hőségben bizony jó lenne. De sajna már régebben készült, most bazsalikomos eper fagyit nyalogatok. Húú de rossz, ez is!
Két féleképp ajánlom. A gyerekek karamellszósszal ették, a felnőtteknek jobb lehet a ropogós karamell darabokkal.


 Créme brulée fagylalt á la Pierre Hermé:

A mértékegységek grammban értendők!!!! Úgy ahogy írtam.

620 g tej 
500 g tejszín
10 tojás
1 rúg vanília magja vagy aroma
200 g cukor

 A tejet és a tejszínt összemelegítem, és hozzáadom a vaníliát, a magokat és a rudat is. Hagyom állni, majd kiveszem belőle a rudat. Szétválasztom a tojásokat. A sárgáját, kikeverem a cukorral, majd simára keverem a vaníliás tejjel. Tűzállú tálba öntöm. Inkább nagyobb legyen, hogy jobban szétterüljön a krém. 180 fokon 1 órát sütöm.  Majd miután kihűlt 1 éjszakára a hűtőbe teszem. Másnap kiveszem és botmixerrel összeturmixolom. Jól záródó dobozba teszem. Majd megkavargatom óránként. Mikor már majdnem jó szórok bele egy adag apróra tört karamellt. Tálaskor  karamellszósszal vagy karamell darabokkal tálalom.

 


 Kisebbik fiacskám mohó kezecskéje. Kis naív, azt hitte megehet, 4 gombóc fagyit. Megosztoztak a tesóval.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, és jó hűsítő ebben a nagy melegben. :)
    Szívesen elnyalogatnék egy-két, talán három gombócot is.;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát igen ebből bizony lehet, hogy négy is lenne :)

      Törlés
  2. Vikvi, ez isteni lehet! Nagyon megnyerő fotókat készítettél róla!
    A jó testvérek mindent igazságosan elosztanak, ahogy a fiaid tették. :)

    VálaszTörlés