2013. június 1., szombat

Az ég szerelmére Anyuci, vágjuk már fel! pite vagyis epres rebarbarás pite 2

Az ég szerelmére, az én szavam járása. Ezt használta, nagyobbik fiacskám is amikor ezzel a pitével kínoztam. Eddig szerette az epret, de a héten valahogy tüntetett ellene. Na, amikor a maradék eperből és egy adag rebarbarából elkészítettem, ezt a finom pitét rögtön változott a véleménye. Máskor mindig, hagyom nyalakodni, kóstolgatni most nem engedtem, furdalta az oldalát a kíváncsiság, milyen íze lehet. Mert javára legyen írva, amit nem szeret, azt is meg szokta kóstolni, és csak úgy utasítja el, ha valóban nincs kedve. Szépen megsült, a pite, kitettem a teraszra hűlni. Két óra múlva, hangzott el az ominózus mondat, amikor már nem bírta tovább. Gyorsan, lefényképeztem, és már ugrott is neki a levágott szeletnek. Csak néztem, a rebarbara miatt, eddig nemigen ette. Meg is kérdezte, ez mi? Mondom rebarbara. Hát eperrel még ez is finom! 
Sokkal finomabb volt, ez a pite, mint a másik. Pedig egészen hasonlóak. De mégis.
Ajánlom figyelmetekbe jégkrém pite formában is.


 Epres rebarbarás pite:

Shortcrust pastry:

375 g liszt
csipet só
1 tk cukor
170 g vaj
80-90 ml víz

A liszthez hozzáadom a cukrot és a sót. Majd a hideg margarint elmorzsolom vele. A vizet apránként hozzáadom és összegyúrom. 1 órára hűtőbe teszem.
Majd úgy az 1/3 részét elveszem belőle díszítésnek. A 2/3 részét kinyújtom lisztezett felületen. Majd kivajazott pite formába teszem. Villával megszurkálom és a hűtőbe teszem.

Töltelék:

40 dkg eper - negyedekre vágva
40 dkg rebarbara - megtisztítva, felaprítva
60 g vaníliás puding por (1,5 csomag nekem most ömlesztett van így kimérem) - epres pudinggal, még 
 1-1,5 dl tej de víz is lehet
finomabb lehet
ízlés szerint cukor

Az epret és a rebarbarát megtisztítom és feldarabolom. Egy mérőpohárba teszem a pudingpor és rámérek 1,5 dl tejet, majd simára keverem. A gyümölcsöt felteszem főni, kevés cukorral, de nagyon oda kell figyelmi, mert könnyen össze esik és lekvár lesz. 2-3 perc elég éppen csak össze kell esnie. Ekkor felöntöm a pudinggal és addig főzöm amíg besűrűl. Ez kb 2 perc. Leveszem a tűzről és kihűtöm.

Kiveszem a hűtőből a pite tésztát, és beletöltöm a tölteléket. A maradék tésztát kinyújtom, csíkokra vágom, és megtekerem, majd csiga formában a pite tetejére teszem. 180 fokon 40 percet sütöm.

Ha melegen tálalom, akkor még folyós lesz a közepe, de ha teljesen kihűl akkor már szépen megköt, a pudingtól. Bár én személy szerint a gyümölcsös pitéket úgy szeretem, ha kicsit folynak.




5 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, ilyen finom gyümölcsökkel csak jó lehet! :) Ötletes és nagyon mutatós a tésztacsiga a tetején! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedvelt nálunk ez a kombináció,bár a kisfiam már mondta,hogy szüneteltessem kicsit a rebarbit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen nálunk is néha száműznék a fiúk :)

      Törlés
  3. Csodaszép:) Te vagy a piték Nagyasszonya az biztos, annyi finom pitét sütöttél már:)

    VálaszTörlés