2013. május 15., szerda

Mákos cupcake fekete szedres habbal és lemon curd-dal (citromkrémmel ) töltve - a SAD 15. fordulójára

A SAD játékában, ismét egy testhezálló téma volt a 15. fordulóban. JAJ, de jó a habos sütemény... hangzott fel Gionetta felhívása. Tehát bármi jöhet ami habos, legyen az tejszínhab, vagy tojáshab mindegy. Én ezzel a finom cupcake - kel készültem. Megéri kipróbálni, mi nagyon szerettük!




Tészta:

16 dkg darált mák
17,5 dkg cukor
20 dkg liszt
2 púpozott tk sütőpor
20 dkg tejföl
8 dkg vaj vagy margarin
csipetnyi só
2 tojás

 A margarint kikeverem a cukorral, hozzáadom a tojást, majd a tejfölt.  A lisztet elkeverem a sütőporral és a sóval. Hozzákeverem a nedves hozzávalókhoz. Hozzákeverem a mákot. 180 fokra előmelegített sütőben sütöm, 20-25 percig. Rácson hagyom kihűlni. 
 
Miután kihűltek, kiszedek a közepükből egy kis tésztát és megtöltöm citromkrémmel. 

Citromkrém receptje ITT.

Fekete szedres tejszínhab:

30 dkg fekete szeder - botmixerrel lepürésítem, majd sűrű szövésű szűrőn átpaszírozom. Így nem lesznek magok a krémben. 
2,5 dl tejszínt elkezdek felverni és mikor elég kemény, már a hab hozzákanalazom a pürét és ízlés szerint porcukrot. 
Habzsákba töltöm és a muffinok tetejére nyomom. Díszítőcukorral és liofilizált málnával díszítettem.



6 megjegyzés:

  1. Kérek szépen most egy kis kóstolót!:) Nagyon guszta és pont ilyen krémes süteményre vágyom most!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki és jó illik a citromkrémmel!:))

    VálaszTörlés
  3. Mondtam már, hogy imádom az ízkombinációidat? ;-)) És megint!!

    VálaszTörlés