2013. március 2., szombat

Almás pite fekete szederrel és áfonyával - No. 48

A kedvenc almás pitém lett. Valószínűleg azért, mert társult hozzá, még két kedvenc gyümölcsöm, a szeder és az áfonya. Lassan itt a tavasz el kell kezdenem kipucolgatni, a hűtőből a maradék gyümölcsöket. Úgyhogy valószínűleg mostanság szeder dömping lesz a blogon, mert még mindig van vagy 4 kg a fagyóban.  Már kinyílt a hóvirág a kertben, úgyhogy gondoltam lefotózom. Mindig szeretem mikor elő bukkan.





 Almás pite fekete szederrel és áfonyával:

Tészta:

2 és 1/2 csésze liszt
15 dkg vaj
1 tk cukor
bő csipet só
6-7 ek víz
 1 tk almaecet

Az ecetet elkeverem a vízzel. A lisztet, elkeverem a cukorral és a sóval, majd elmorzsolom a vajjal. Apránként hozzáadva a vizet összegyúrom. Majd 1 órára a hűtőbe teszem.


Töltelék:

1,5 kg alma - már megpucolva
4-5 ek cukor
citromlé
fahéj és kardamom ízlés szerint
1 csomag vaníliás puding
2 marék fekete szeder
1 marék áfonya
2 ek étkezési keményítő

 Az almát felkockázom és elkeverem a cukorral, fahéjjal, kardamommal, és citromlével Az utóbbit az alma édességéhez mérem. Felteszem főni, mikor már levet eresztett, hozzáadom a 1 dl vízzel elkevert pudingot. Ez szépen besűríti, hagyom míg kihűl. A szedret és az áfonyát egy tálba teszem és elkeverem a keményítővel, majd az almával. Lisztezett felületen kinyújtom a tészta felét. A kivajazott formába teszem, beleteszem a tölteléket. Majd kinyújtom a másik adag tésztát. Kb 2 ek vajat teszek a töltelék tetejére, majd lefedem a tésztával. Légréseket vágok és feltekerem az oldalát. Megszórom cukorral. 200 fokon sütöm, 10 percig majd 180 fokon 40 percig. Ha kihűlt, már ehetem is.



6 megjegyzés:

  1. Szívesen megkóstolnám! De most eltanulom tőled, mert nekem is van sok bogyósom a fagyasztóban.

    VálaszTörlés
  2. Nekem is van még szedrem. Finom lehet az almával összekombinálva!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak néz ki! Kár, hogy nekem nincs szedrem...:)

    VálaszTörlés