2013. február 14., csütörtök

Narancsos diós édesburgonya pite - No. 46

Ez volt az első találkozásom az édesburgonyával. Sosem kóstoltam még ezelőtt. Ízlett, főleg így, a finoman fűszeres pitében. Hamar elfogyott. Utólag azért annyit változtatnék rajta, hogy nem csak a díszítésnek használnék diót. Legközelebb megszórom a tetejét dióval és úgy sütöm meg. Eszméletlenül, jó páros.


Narancsos diós édesburgonya pite :

Tészta:

Shortcrust pastry

250 g liszt 
 csipet só 
 1 tk cukor 
 110 g vaj 
 50-60 ml víz

A liszttel elmorzsolom a vajat. Hozzáadom a sót és a cukrot, majd tésztát gyúrok belőle. Gyorsan dolgozom! 1 órára a hűtőbe teszem, majd lisztezett felületen, kinyújtom és a kivajazott formába teszem. Visszateszem a hűtőbe. Majd 5 perc múlva 180 fokra előmelegített sütőben 10 percet sütöm, vakon. Vagyis kibélelem egy sütőpapírral és nehezéket rakok bele - lehet kerámia golyó, lencse, bab, rizs - majd megsütöm és 10 perc múlva kiveszem a sütőből, eltávolítom a nehezéket, majd megtöltöm a masszával és készre sütöm.

Ha megfigyeltétek, mostanában ezt a tésztát sütöm, mert mondhatni, megtaláltam az igazit. Nagyon jól lehet vele dolgozni és finom a végeredmény. Bármelyik krémes, szimpla pitém megsüthető vele.

Töltelék:

70 dkg édesburgonya - megfőzve áttörve
113 g puha vaj
 1/2 csésze cukor
1/2 csésze tej
2 tojás
1/2 tk szerecsendió
1/2 tk fahéj
1 tk vanília
1 nagy narancs reszelt héja

díszítéshez dió és 1,5 dl felvert tejszín

Az édesburgonyát, megfőzöm, leveszem a héját és összetöröm, vagy botmixerrel pürésítem. Elkeverem a vajat, a cukorral, majd a tojással és a fűszerekkel. Hozzáadom az összetört édesburgonyát és a narancs héját. végül óvatosan hozzáadom a tejet. 
175 fokos sütőben sütöm, 55-60 percig.

Miután kihűlt, dióval és tejszínnel díszítem. 

Én legközelebb mindenképpen úgy sütöm, hogy megszórom a tetejét dióval. Nagyon jól harmonizál az ízük.

16 megjegyzés:

  1. jajj de finom lehet!Végre van pite tálam, úgyhogy felírtam a listára:)

    VálaszTörlés
  2. Én sem kóstoltam még az édesburgonyát, de meghoztad a kedvem. Le a kalappal a kreativitásod előtt pite-téren (is)! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ötlet, gyönyörű:)

    VálaszTörlés
  4. Mesésen néz ki,bár még én is csak szemeztem az édesburgonyával!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! :)
    Édesburgonyát még én sem kóstoltam, de már nagyon szemezek vele, hamarosan én is készítek valamit belőle.....lehet, hogy a Te pitédet, nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  6. Kívül-belül nagyon jól néz ki a pitéd! Árasztja a finomságot!
    Édesburgonyát még csak képen láttam, de ha sikerülne valahol hozzájutni, szívesen kipróbálnám én is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én zöldségesnél, vettem, de láttam már néhány nagyobb hiper szuperben is.

      Törlés
  7. Ez valami mesés pite, kérek, kérek!!

    VálaszTörlés
  8. Az édesburgonyát én sem ismerem. De kárpótol a látvány!!!!!!!

    VálaszTörlés