2013. január 12., szombat

Egyiptomi torta - nem lehet megunni!

Vannak olyan torták, amiket nem lehet megunni. Ez is egy ilyen torta. Bármikor sütöm, himnuszokat zeng róla a család, hogy milyen finom. Már vagy másfél éve nem sütöttem, most eszembe jutott hogy az Uracskám egyik szülinapi tortája ez lehetne. Kérdezte is, hogy melyik is ez a torta már nem emlékszik, csak a nevére. Na majd megtudod! Mondtam. ÉS naná, megint sikerem volt, mert OHH ezt imádom felkiáltás követte az első falatot. Most viszont kicsit diétásra sikerült, mert úgy gondoltam csökkentem kicsit a cukor adagot benne.



Egyiptomi torta (kevesebb cukorral, az eredetit itt találjátok):


  26 cm tortaformához

3 db lapot kell sütni, én az alsóhoz hozzáadtam plusz egy fehérjét a krém miatt.

Tészta:
3 tojásfehérje
3 ek cukor
1 ek liszt
60 g őrölt mogyoró, nekem nem volt otthon őrölt dióval csináltam

A tojásfehérjéket, felverem, majd hozzáadom a cukrot, tovább verem, majd óvatosan hozzáadom a lisztet, valamit az őrölt mogyorót.
170 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütöm.

Sárga krém:

10 tojássárgája 

 5 ek cukor
3 és fél ek liszt
2 vaníliás cukor
340 ml tej
170 g vaj

A vajat, habosra keverem a cukorral. A tojássárgájából, lisztből, vaníliás cukorból és a tejből sűrű krémet főzök. Kihűtöm, néha átkeverem. Ha jó, habosra keverem a vajas cukorral. Majd a krémet a hűtőbe teszem.

Ropogós krém:

200 g + 4 ek cukor
120 g apróra vágott pirított dió vagy mogyoró
2,5 - 3 tejszín + ha be akarom vonni a tortát akkor 5-6 dl kell számolni.

A cukrot meg karamellizálom, egy sütőparíros tepsire teszem és elkenem, siessünk mert hamar dermed. Ha megdermed, leszedem, egy konyharuhába teszem előveszem a húsklopfolót és összetöröm. Mindig belekukkantok a konyharuhába, ha elég apró akkor abbahagyom.
A mogyorót felaprítom és elkeverem a karamell darabokkal.


Összeállítás: 
1 réteg tészta, rá a sárga krém, erre a ropogós, ezt megismétlem még egyszer, majd lefedem egy tésztával. A külsejére tejszínhabot teszek és kedvem szerint díszítem.

20 megjegyzés:

  1. Na, ezt tuti ki fogom próbálni! Egy Egyiptom-imádónak ezt muszáj :)
    Mellesleg meg brutálisan jól néz ki :)

    VálaszTörlés
  2. Két éve sütötöttem meg először szülinapra, én Lenka blogján találtam,nagyon ízlett nekünk is. Gyönyörű lett a tiéd:) A cukrot én mindig mindenben csökkentem, szerintem úgy is jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, igen mert különben elég tömény darab :)

      Törlés
  3. Nagyon finom lehet, guszta! Sajnos nem ismerem pedig szívesen megismerkednék vele!:-))Férjednek utólag is boldog szülinapot kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Már ránézésre is megunhatatlan! Isten éltesse az Uradat (és a jó-ízlését! :-D) sokáig!! :)

    VálaszTörlés
  5. Boldog szülinapot a párodnak, nagyon finom tortát sütöttél neki! :) Kipróbálós nálunk is! :)

    VálaszTörlés
  6. Én Férjemnek a jövő héten lesz a szülinapja, de már eldőlt, milyen tortát kap. Következő Lányom lesz, na majd neki ilyen lesz. Ha másképp nem rendelkezik:-) Nagyon tetszik, én sem bírnám megunni!
    A grillázst mi is így törtük, jó módszernek bizonyult, bár előtte szenvedtünk vele eleget. Többen ajánlották a mozsarat, az is jónak ígérkezik:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még valami: sok boldog születésnapot kívánok Uracskádnak!

      Törlés
    2. Köszi, tényleg nem rossz ötlet, lehet én is kipróbálom :)

      Törlés
  7. Boldog szülinapot az ünnepeltnek! ezt a tortát én is imádnám,így elvittem a receptet, köszi :)

    VálaszTörlés
  8. Realmente exquisito me encanta esta torta,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  9. Remekül néz ki, és pompásan is hangzik ;-)

    VálaszTörlés