2012. december 29., szombat

Zöld citromkrémes (lime) pite kókuszos alapon - No. 39

Egy könnyű citromos finomság, a nehéz karácsonyi ételek és a habos, édes desszertek után. Nekem kimondott jól esett. Finom citromkrém, kókuszos keksz alapon ami ellensúlyozza a savanyúságot.
A pite, a key lime pie mintájára készült, de mivel sajnos floridai lime-hoz tuti nem jutok hozzá így csak mezei limeból készült. A key lime-nak egyébként az a különlegessége, hogy nagyon aprócska és kimondottam Floridában terem.



 Zöld citromkrémes pite kókuszos alapon

Keksz alap:

2 zacskó kókuszos keksz
fél kocka olvasztott margarin

A kekszet ledarálom, majd az olvasztott margarinnal összegyúrom. Kivajazott formába nyomkodom. 200 fokra előmelegített sütőben kb 5 percet sütöm.

Krém:

2 tubus sűrített tej
4 tojás sárgája
3 lime leve + reszelt héja
1citrom leve

A tojások sárgáját kikeverem a sűrített tejjel. Hozzáadom a reszelt héjat valamint a kifacsart levet. Kikeverem a tojásos krémmel, majd a kekszre öntöm, és 15 percet sütöm. Hagyom kihűlni, majd hűtőbe teszem.

Tejszínnel és lime-mal díszítem.

 Már készítettem egyszer citromos pitét, csak akkor habcsókkal. Receptjét itt találjátok.




10 megjegyzés:

  1. Duzzogva ugyan, de "mezei" lime-mal is elfogadnám....csak küldenéd már....:)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik! Mennyi a 2 tubus grammban? Cukros változat kell?Üveges nem jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cukrozott változat kell, az üveges is teljesen jó, a 2 tubus az 340 gramm. Örülök, hogy tetszik :)

      Törlés
  3. Imádom a lime-ot:) Szuper lehet ez a pite, már készítettem ilyet csak más recept alapján, és volt szerencsém igazi Key lime-ot enni, a főnököm hozta nekem ajándékba, de modjuk nekem is megfelel a sima lime is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kipróbálnom, de szerintem sem veszít az értékéből a simával :)

      Törlés
  4. Milyen mutatós és könnyed finomság! :) Ha van még, én is kérnék! :)

    VálaszTörlés
  5. Végy álarcot, tarka-barkát,
    Húzzad meg a malac farkát.
    Kívánok minden jót, szépet,
    Szerencsés Boldog Új Évet!

    VálaszTörlés