2012. november 28., szerda

Kígyórétes - meggyes és túrós csokis - a Blogkóstoló 6. fordulójára

Ismét egy klassz fordulója a Blogkóstoló játéknak. Ez immár a hatodik, Barbi a háziasszony. Megtörtént a sorsolás és a Napfény és Fűszer blogról választhattam, Rebarbarától. Nem ismeretlen számomra a blog, de most jól esett egy kicsit belemélyedni. Igen és ekkor estem kétségbe, mert szerettem volna elkészíteni, ezt is, meg ezt is, ne meg még azt. Magyarul nehéz volt választani. Végül a kígyórétest választottam, amire a leginkább felfigyeltem az az isteni mandulás teteje és az hogy a túrós töltelékbe fehérje is került. Nagyon de nagyon finom lett. A tésztája lágy, a töltelék habos, nagyon de nagyon ízlett mindenkinek. Készítettem még meggyest is, de a túrós a favorit. Köszönöm a receptet élmény volt kipróbálni!!!



 Kígyórétes:

Hozzávalók:
50dkg liszt

25 dkg margarin

 2 tojás sárgája
5 dkg cukor
2 dkg élesztő
1-1,5 dl tej
 só

Töltelék:


  50kg túró
ízlés szerint cukor
1 citrom héja

 két tojás felvert fehérje
2 kanál búzadara

Az élesztőt kevés tejben felfuttatom. A lisztet a tálba teszem, hozzáadom a cukrot, pici sót és elmorzsolom a margarinnal. Majd hozzáadom az élesztőt és a tojást. Szépen eldolgozom.

A tölteléket összekeverem úgy hogy a habbá vert fehérjét csak a legvégén adom hozzá óvatosan. a tésztát, mindössze addig hagyom kelni amíg a töltelék elkészül. 

A tésztát, 4 felé veszem. Egyenként 4 db 20x40 cm-es darabra nyújtom őket. 
GONDOLATBAN elosztom 3 felé - én ezt az elsőnél elfelejtettem és lazán 3 felé vágtam, folyt mindenfelé a meggyes töltelék, na de azért elfogyott. - a csíkot, majd a középső csíkra teszem a tölteléket, a széleit, pedig becsíkozom, kb 2 cm csíkokra és szépen felváltva a töltelékre "fonom őket".  A legalsó képen látszik hogyan csináltam. Ha elkészülök, vele sütőpapíros tepsire teszem a réteseket, felvert tojással lekenem, megszórom mandulával. És 180 fokra előmelegített sütőben sütöm 25 percet.

A töltelék:

A túrót kikeverem mindennel, majd ha kész akkor óvatosan hozzákeverem a felvert fehérjét. 
Én még bónuszként nagyon apróra vágott csokit is szórtam a tetejére.

Meggyes töltelék:

1 üveg meggybefőtt
1 ek liszt 
ízlés szerint cukor

A meggy levét leszűröm, kikeverem a cukorral és a liszttel, majd sűrű krémet főzök belőle. Még forrón hozzákeverem a meggyet. Kihűtöm, majd a rétesbe töltöm.






10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki és finom lehetett! Ezt a csomagolási tehnikát mindíg kiakarom próbálni és elfelejtem pedig nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem nehéz, már a harmadik rúdnál elég jól ment. az elsőt nemigen számolom mert három részre vágtam, nem is tudom miért?

      Törlés
  2. Nagyon guszta, gyönyörű! :) Jó ötlet a túrót csokival párosítani, biztosan nagyon finom volt! :)

    VálaszTörlés
  3. Nem merem írni, de megsúgom ez az egyik kedvencem! :) Isteni lehet, köszi hogy játszottál és, hogy már el is készültél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, én köszönöm a lehetőséget!

      Törlés
  4. Guszta nagyon, jó választás volt!:) én is belehúzok, le ne csússzak a határidőről:)

    VálaszTörlés
  5. De örülök,hogy ízlett!:) Köszönöm a szép szavakat:))Nagyon guszta lett,a csoki pedig feldobta:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak dícsérni tudom!!!! Előlépett a kedvenc keltemmé :)

      Törlés