2012. szeptember 6., csütörtök

Scrumble

A GoodFood magazin e havi számát lapozgatva, bukkantam erre a finomságra. AMúgy is terveztem egy cobbler, vagy egy crisp elkészítését a héten, mert sok volt a maradék gyümölcs, hát akkor miért ne lehetne helyette egy scrumble. Ezt a nevet azért kapta mert a tésztája, nagyon hasonlít a scone-ra és a crumble-ra egyaránt. Nagyon finom a tésztája az már biztos. szufflé formában készítettem, de mivel nekem csak 8 van így maradt ki egy kevés tészta, amit gyorsan be is dobtam a fagyóba, legközelebb ha nagyobb formába sütöm, majd hozzáadódik. Mert hogy lesz legközelebb az tuti.


 Scrumble:

Gyümölcsök:

5 db hámozott nagyobb kockákra vágott alma
6 db hámozott, nagyobb kockákra vágott körte
450 g szeder
5 szem szilva, darabonként 4 felé vágva

Tészta:

500 g liszt
250 g puha vaj
200 g cukor
8 ek tej
2 tk vanília aroma
porcukor a tetejére

Az almákat egy kisebb edénybe teszem, elkeverem a cukorral és gyenge lángon főzöm amíg a gyümölcs kicsit pépes nem lesz. (Én pici citromlevet és egy kis fahéjat is adtam hozzá) Majd hozzákeverjük a többi gyümölcsöt és a kivajazott formába tesszük.


 A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A lisztet, cukrot, vajat, tejet és a vaníliát, jól kikeverem. ezt lehet robotgéppel is, vagy csak simán kézzel mint ahogy én is csináltam. Szépen összeáll a tészta, és jól formázható. szép gombócokat tettem a gyümölcsök tetejére. De nekem maradt, így az a fagyóba került. Porcukorral megszórom, majd sütöm kb 40-45 percig. Tálalhatom, vanília fagyival, vagy egy kis tejszínnel is. De magában is tökéletes.
 







8 megjegyzés:

  1. Hmmm nagyon guszta lett, nekem is ki kellene próbálnom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, el tudom képzelni, mennyire finom lehetett! :) Az a szaftos gyümölcs a finom tészta alatt, hm... nyami! :)

    VálaszTörlés
  3. Isteni finom lehet ezzel a sokféle gyümölccsel:) Nekünk nagy kedvencünk és a vanília fagyi nagyon passzol hozzá.

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is nagy kedvenc! Guszta lett nagyon.

    VálaszTörlés