2012. július 18., szerda

Gyömbéres rebarbara lekvár

Rám tört a lekvár készíthetnék, ezért a hétvégén 3 félét is készítettem. ez volt az első. Azt mondtam ez életem legjobb lekvárja. Aztán a második, ezt az állítást megdöntötte. De így is isteni. A gyömbért uborka szeletelővel szeleteltem, hajszál vékonyra. Isteni a savanykás rebarbara és a karakteres gyömbér íze. Kedvenc lett az biztos.


 Gyömbéres rebarbara lekvár:

1 kg rebarbara - megtisztítva, felkockázva
35 g gyömbér - megpucolva, uborka szeletelőn, vékonyra szeletelve
cukor, sajnos nem mértem le, de nem sokat tettem hozzá
egy fél zacskó 3:1 zselésítő

A rebarbarát és a gyömbért elkezdtem főzni, majd 5-6 perc után hozzáadtam a cukrot. Majd még főztem 5 percet. Hozzáadtam a zselésítőt és azzal is főztem még 3 percet. Az üvegeket egy tepsibe állítottam és öntöttem alájuk forró vizet. Végül bele mertem a forró lekvárt. Rátekertem a kupakot, és a feje tetejére állítottam 5 percig. Én száraz dunsztba rakom a végén. Kihűlés után mehet a polcra.


6 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, érdemes követni a példádat és mindenből lekvárt főzni, ami alkalmas rá, mert az idén kevés gyümölcs van és drága.
    Biztos nagyon finom lett, külö-külön szeretem a hozzávalókat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos vagyok benne hogy együtt is szeretnéd :)

      Törlés
  2. Nagyon izgalmas íze lehet a gyömbértől! szuper! nálunk sajnos már nincs rebarbara...:( de majd jövőre kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
  3. Valamikor régen anyukám ültetett rebarbarát, de már évek óta nem találkoztam vele, pedig biztosan nagyon finom lekvárként is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az bizony :) Nézz be hozzám, hamarosan játék lesz, az egyik díj egy tő rebarbara lesz :))))

      Törlés