2012. július 25., szerda

Fűszeres mángoldos koszorú csirkehússal

Kinéztem magamnak egy ínycsiklandó koszorút az egyik Dr O. kis füzetben. Spenóttal volt, és szalámival. Végül csak a formáját hagytam meg, mivel mángoldom volt itthon és legjobb esetben is csak csirke húsom. Na hajrá, amíg én a tésztát dagasztottam. Anyu megcsinálta a csirke ragut. Isteni lett, azóta még egyszer elkészítettem. A gyerekeknek is nagyon ízlett, hiszen a mángold nem olyan karakteres ízű mint a spenót, viszont ugyanolyan egészséges, és ha lehet mondani sokoldalúbb.


 Fűszeres mángoldos koszorú csirkehússal:

70 dkg liszt
30 g friss élesztő
2-2,5 dl víz
200 g mángold vagy spenót
5-6 ek olaj

Csirke ragu:

1 csirkemell
2-3 gerezd fokhagyma
só, bors
1 fej vöröshagyma
2-3 ek tejföl
fél marék mángold

A csirkemellet, felkockázom, a hagymát felkockázom és kis olajon megdínsztelem, majd mehet rá a kockázott csirke. Lepirítom a csirkekockákat, sózom, borsozom és zúzott fokhagymát teszek rá. A mángold leveleket előzőleg egy percre lobogó forró vízbe dobom, majd leszűröm. A mángoldot, nagyobb darabokra vágom és a húshoz adom. Ezután rákanalazom a tejfölt és addig rotyogtatom, amíg már kevés nedvesség lesz alatta, nehogy eláztassa a tésztát. Kihűtöm az egészet.

A tésztánál, a lisztet egy tálba rakom, sózom. Az élesztőt a vízbe felfuttatom, egy pici cukrot is teszek bele. Mikor felfutott az élesztő a liszthez adom, elkezdem, dagasztani, majd fokozatosan adok hozzá még vizet ha kell és az olajat. Ha már majdnem tökéletesen elválik az edénytől hozzáadom a felvágott mángoldot (ugyanúgy forráztam mint az előbb). Így még dolgozom kicsit a tésztát és már kész is.

A tésztát, kinyújtom, kb 30*50 cm-re. Ráhalmozom a husit, szépen szétterítem. Majd mint egy csigát feltekerem. Miután feltekertem egy sütőpapíros, vagy megolajozott tepsire teszem, koszorút formázok belőle. Így hagyom kelni 15-25 percet, attól függ milyen meleg helyen van. Félig bevagdosom a koszorút, egy jó éles késsel. Lekenem tejfölös tojással. És kb 40 percig sütöm közepesen forró sütőben. Melegen és hidegen egyaránt finom.





4 megjegyzés: