2012. június 23., szombat

Puncs fagylalt


Nem sok fagylaltot, illetve ízt nem kedvelek. Az egyik a puncs. Sem tortában, sem fagyiban nem szeretem. Viszont családom legtöbb tagja nagyon. Anyu kedvence a puncs torta. A férjem és apukám kedvence, pedig a puncs fagyi. Rászántam magam, hogy csináljak, tortát is meg fagyit is. Ez most a fagyi receptje. A receptet itt találtam és csak kicsit variáltam rajta, mert egyébként nagyon jól hangzott. 10 dkg piskóta morzsa helyett, mazsolát tettem bele és egy kicsit több tejszínt. De nagyon szép színe lett, pedig semmi színezéket nem tettem bele. A férjem azt mondta, nagyon finom az egyik legjobb puncs fagyi amit eddig evett pedig ez csak egy mezei házi fagyi.



Puncs fagylalt:

3 dl tej
3 dl tejszín
2-3 ek méz
egy csipet só
5 dkg mazsola vagy piskóta morzsa
10 dkg sárgabarack lekvár
0,5 dl rum (én igazi rumot tettem bele, nem aromát)

A sárgabarack lekvárt, a mézet, a sót és a rumot elkeverem. Hozzáadom a tejet. Jól elkeverem. A tejszínt felverem, laza habbá majd a másik masszához keverem óvatosan. Ezután hozzáforgatom a mazsolát (ha piskóta morzsát raktam volna, akkor csak akkor teszem hozzá, ha majdnem kész). Jól záródó, dobozba teszem, és óránként megkeverem. Mikor jó az állaga, már ehető is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése