2012. április 17., kedd

Fekete szedres - őszibarackos gyümölcs torta

Ez volt életem első tortája. Na nem ez a képen, de hasonló. Tizenévesen készítettem, Anyukám szülinapjára. Abszolút tapasztalat nélkül. Felhívtam Apukám, és a Nagymamám is. Megbeszéltük, igen a piskótának kb 45-50 perc kell. Csak azt nem tisztáztuk, hogy én 2 tojásos piskótát készítek. Hát igen, vígan el voltam kimegyek már épp füstölni kezdett. Korom feketére égett az én 45 perce sült piskótám. de nem adtam fel kibőgtem magam hogy nekem soha semmi nem sikerül, majd elmostam a formát, és megsütöttem. Kimondottan finomra sikeredett. Sokszor készítettük, de mostanában már nagyon régen nem készült. Viszont Nyammm játékot hirdetett, miszerint az első sütinket szeretné ha újra alkotnánk. Hát énmegtettem, és húsvét lévén egy kis húsvéti díszítést is adtam neki.


Fekete szedres - őszibarackos gyümölcs torta:

Tészta:

2 db tojás
10 dkg cukor
7 dkg liszt
5 dkg olvasztott vaj
kevés sütőpor

A tojást szétválasszuk, majd a fehérjét kemény habbá verjük, hozzáadjuk a cukrot, majd a tojás sárgákat. Végül az olvasztott vajat, a lisztet és a sütőport. Sütőpapírozott formába öntjük.180 fokra előmelegített sütőben sütjük, tű próbáig.

Puding réteg:

Ha vastag réteget szeretnénk, készítsünk tetszés szerinti ízű főzős pudingot, úgy hogy 2 pudingporhoz 7,5 dl tejet adunk. Ha nem vágyunk nagyon vastagra maradhat az 1 puding 5 dl tej.

A tésztát lekenjük néhány kanál baracklekvárral, majd ráöntjük a forró pudingot. Erre rátesszük a tetszés szerinti gyümölcsöt, majd egy csomag gyümölcskocsonyát készítünk rá. Elkészítés a csomagon leírtak szerint. Berakjuk a hűtőbe és hagyjuk megszilárdulni. Eltávolítjuk a formát és már lehet is szeletelni.
Én most fekete szedres őszibarackos csináltam vanilia pudinggal. Nagyon finom volt.
Csoki tojással, habrózsákkal, és csokitallérokkal díszítettem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése