2012. április 12., csütörtök

Eid Mubarak torta - Blogkóstoló 2. forduló

 Nemrég figyelmes lettem egy új játékra. A játékot 4Gyerek hívta életre. Lényege, hogy  a jelentkező bloggerek között sorsolnak, az így kapott blogból kell valamit elkészíteni, bemutatni. A végén pedig lesz egy szuper összefoglaló. Én most a második fordulóra jelentkeztem, ennek a házi asszonya Adél (Afraa). Lekéstem a határidőt, de csak épp pár órával, így volt olyan kedves és megengedte, hogy mégis játszak. Mivel már sorsoltak, hatalmas kedvezményt kaptam. Bárkit választhatok. Mivel, már nagyon régen olvasom a blogját, nézem a finomabbnál finomabb dolgokat, Őt választottam. Tortát szeretek legjobban készíteni, ezt sokan tudjátok is rólam. Egy különlegességre bukkantam Adélnál, így nem haboztam el is készítettem. Nem más mint az  Eid Mubarak torta. Rendszeresen süti ezt a tortát muszlim szokás szerint Ramadán végén. Mivel ilyenkor nagy ünneplést rendeznek. Eid Mubarak arabul áldott ünnepet jelent. Teljesen rabul ejtett a neve és az ízvilága. Húsvétkor készítettem el a tortát, hatalmas sikerrel. Nagyon finom íze volt. Kisebbik fiam szinte habzsoltam az egyik gyengéje ugyanis a banán. Nagyon köszönöm a receptet és örülök hogy kipróbáltam! 


Eid Mubarak torta:

Tészta:
6 tojás
6 evőkanál liszt
6 evőkanál cukor
1 evőkanál cukrozatlan kakaópor
fél teáskanál sütőpor

A töltelékhez: 

1 csomag gesztenyepüré
200 gr mascarpone
pár csepp rumaroma
3 banán
csoki

Először kikeverem a mascarponet a gesztenyepürével, valamint egy kevés rumaromával. Hűtőbe teszem. Majd elkészítem a piskótát. Egy 24 cm kapcsos torta formát használok. Sütőpapírt teszek az aljára. A sütőt előmelegítem 180 fokra. Először a sárga piskótát készítem el, 4 tojás sárgáját kikeverek 4 kanán cukorral, majd hozzáadom a lisztet és egy kevés sütőport. Végül hozzákerül a felvert fehérje. ezt nagyon óvatosan keverem össze. Megsütöm, majd rácson hűlni hagyom. Ezalatt megsütöm a kakaós piskótát. A fentiekhez hasonlóan, csak annyi eltéréssel hogy 2 tojás, 2 ek cukor, 2 ek liszt, valamint 1 ek kakaópor. Ugyanabban a formában sütöm.
Mikor minden kihűlt, elkezdem az összeállítást. Sárga piskóta, rá egy adag krém, felkarikázott banán, valamint a hézagokat kitöltöm tejcsoki darabkákkal. Kakaós piskóta, krém, banán, csoki befejezés képpen sárga piskóta. 
A díszítés szabadon választható, Adélnál több verziót is láthattok. Én lekentem a tetejét csokival, majd körben tejszínhabbal vontam be. Húsvét lévén egy nyuszit próbáltam készíteni rá. Plusz színes cukorszíveket tettem rá.



4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó választás volt, ezt én is kinéztem magamnak, csak itt nincs gesztenyepüré, így nem készült el:) Hirtelen, ahogy olvastam, azt hittem a játék határideje járt le, mert én még nem készítettem el az enyémet. De már legalább kiválasztottam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, nekem is rögtön meg tetszett. Nem járt le a játék határ ideje csak már feltettem mert nem tudom, hogy lesz időm posztolni, nem akartam lemaradni :)

      Törlés
  2. Én is megijedtem, hogy lecsúsztam az enyém küldéséről:) Nagyon jó választás Vikvi:)

    VálaszTörlés