2012. február 28., kedd

Rebarbara pudding

A rebarbara az egyik kedvencem. Végre hozzájutottam, 4 tőhöz, Francis néni jóvoltából. Idén már annyi volt hogy fagyasztóba is került. Alapból a málnás illetve az epres rebarbarás pite a kedvencem, de a fagyasztottból szívesebben készítek, mártást húsok mellé vagy olyan süteményeket amikben csak egyedül rebarbara van. Így most egy angol pudding receptet próbálok ki. Ez teljesen különbözik a magyar pudingtól. Majdnem felfújtas jellege van. Melegen és hidegen is finom, én melegen vanília fagylalttal, hidegen pedig tejszínhabbal tálaltam. A sok édes ízt remekül kompenzálta a rebarbara savanykás íze :)


 Rebarbara pudding:

Én egy laposabb, nagyobb jénaiban készítettem, amit utólag megbántam. Egy magasabb falú, kicsit kisebb jénaiban jobban fog érvényesülni.

650 g rebarbara
200 g cukor

Tészta:

150 g liszt
100 g olvasztott vaj - lehűtött
100 g cukor
6 tojás
3 dl tej
csipet fahéj és gyömbér

 A rebarbarát elkeverem a cukorral egy tűzálló edénybe teszem és 200 fokon kb 30 percig sütöm fólia alatt, amíg levet ereszt.
Majd kikeverem a tésztát (elég híg) és a rebarbarára öntöm. A tetejére néhány evőkanál cukrot szórok, majd 25 percre visszateszem a sütőbe. Addig sütöm amíg puffadt és aranybarna nem lesz.
Vanília fagyival, vagy tejszínhabbal tálalom.




4 megjegyzés:

  1. A rebarbarát én is nagyon szeretem, itt is van egy hatalmas tő, de tavaly elfelejtettem fagyasztani.A puddingod isteni finom lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, én is nagyon szeretem. Én is az utolsó pillanatban tettem el :)

      Törlés
  2. Még sose ettem rebarbarát, de sokan dícsérik. Ha egyszer netalántán találok valahol, biztos ki fogom próbálni.
    Tetszik nagyon ez a recept :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, a rebarbara, tényleg egy nagyon jó dolog én szeretem bárhogyan, a fiúk inkább epres vagy málnás pitében favorizálják. Én is csak nagyon nehezen jutottam hozzá.

      Törlés