2011. november 19., szombat

Barackos piskóta, csokival és diós grillázzsal

Úgy gondolom, itt az ideje, hogy leírjam a piskóta receptjét amit készíteni szoktam. Jól vágható, formázható, formatortákhoz is jó, jól tart és nem fújtós. Mindenkinek ajánlom. Nem éppen tojásbarát, de nem szoktam kispórolni belőle semmit. Most éppen egy barackos piskóta lett belőle, egy kedves barátnőmék jöttek át hozzánk, ez alkalomból készítettem így felturbóztam egy kis csokidíszítéssel, valamint az egyiptomi tortából maradt diós grillázzsal.  Jól sikerült, mert hamar elfogyott és a receptjét is vitték :)


Barackos piskóta, csokival és diós grillázzsal:

Tészta:

12 db tojás
12 ek víz
24 ek cukor
24 ek liszt
kevés citromlé
1 csipet só
1 csomag sütőpor

A tojásokat szétválasztom. A fehérjét egy nagy tálba teszem a sárgáját egy bögrébe. A fehérjéhez adom a vizet, a sót, a citromlevet. Elkezdem felverni, amikor már majdnem kemény hozzáadom kanalanként a cukrot. Ha jól felverődött, hozzáadom apránként a tojássárgákat. Ha szép buborékos a tészta, a legalacsonyabb fokozatra veszem a robotgépet, és hozzáadom a sütőport. Majd kanalanként a lisztet. Ha kész egy kivajazott, sütőpapíros gáztepsibe öntöm. 180 fokra előmelegített sütőbe teszem úgy egy óra hosszára. 

Ha barackosan készítem a tepsibe öntés után, beledobálom, a felvágott barackdarabokat. 
Ha kakaós, diós, mogyorós piskótát készítek, ahány kanállal teszek bele, annyit vonok le a liszt mennyiségéből. 

Amikor kihűlt a piskóta, meglocsolom csokival, és szórtam rá egy kis maradék diós grillázst. Nagyon finom volt. Próbáljátok ki bátran. A feltett fondant bevonatos, és krémes tortáim javához is ezt használtam :)

2 megjegyzés:

  1. Finom lett!!! Szép magas, a tojások csak megtették, ami tőlük telik :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, mindig jól sikerül ó, ha ezt a receptet használom. Nekem a kedvencem :)

    VálaszTörlés