2011. október 22., szombat

Töltött zsemle

Én világ életemben egyfajta töltött zsemlét készítettem, a túróval töltöttet. Aztán tesóm barátnője Barbi (Barbyfoto...pillanatok az örökkévalóságnak...) mondott egy szuper receptet. Ő az egyik ismerősétől kapta, szóval szájról szájra terjedt, de ha valaki magáénak tudja jelezze :)
Először az Uram 30. szülinapjának, reggelijeként készítettem. Érdekes, hogy extra reggelit kap, finom ebédet, legalább 2 féle tortát, plusz a vacsit, meg a bulit, merthogy szilveszterkor született, mégis panaszkodik bezzeg az ő szülinapja olyan snassz, mert úgyis buli lenne. Szegééény :)
Ez egy sós töltött zsemle, és az a jó benne, hogy a végtelenségig variálható. Lehet bele gombát tenni, sonkát, szalámit, bármit szerintem. Tegnap vacsira készítettem a következő variációt. Voltunk rá 8-an, úgyhogy 17 zsemle készült, ennek arányában adom meg a hozzávalókat.

Töltött zsemle:

17 zsemle
15 tojás
17 szelet bacon + egy kevés a töltelékbe
20 dkg szalámi
1 fej hagyma
1 nagy doboz tejföl
reszelt sajt a tetejére
só, bors,
fokhagyma (granulátum)

A zsemléknek vágok egy kalapot, úgy 2/3 részénél. A zsemlék belsejét kiszedem, és apróra kockázom, félreteszem. A tepsi alját kivajazom és ráteszem a zsemléket. Serpenyőbe nagyon kevés olajat hevítek, beleteszem a szeletelt bacont, a szalámit, majd később a kockára vágott hagymát (Majd a tojás előtt hozzáadhatunk apróra vágott gombát ha van otthon). A tojásokat odateszem főni. Mikor keményre főttek, megpucolom őket, és a tojásszeletelővel apróra vágom őket. Ha már szépen megpirult a hagyma és a bacon hozzáadom a tojást, és a zsemle belsejét, valamint  2-3 kanál tejfölt. Kevergetem a masszát, ha igényli adok még hozzá tejfölt. Fűszerezem, én nem túl intenzívre a gyerekek miatt. Aki akarja még fűszerezi, sülés után.
Amikor kicsit sűrűsödött a szósz elzárom és a zsemlékbe kanalazom. Ráteszem a kalapokat, megkenem őket tejföllel, rájuk rakom kettévágott bacont, keresztben, megszórom sajttal. Előmelegített sütőben megsütöm, míg szépen rá nem pirul a sajt. Ha kész máris fogyasztható, de vigyázat belül nagyon forró tud lenni  :)



4 megjegyzés: