2011. október 20., csütörtök

Graham (cracker) keksz

Igazi s'morest akartam készíteni. Márpedig az igazihoz graham krékerre/kekszre van szükség. Hát kerestem egyet. Mostanában, rám jött az a beteges dolog, hogy mindent saját kezűleg szeretek csinálni. Sajtkrémet, pillecukrot, kekszet, karamell krémet, kökény likőrt stb. Tehát kell egy recept, a jelszavam, nem kell a bolti :)
A választásom egy olyan receptre esett amit sok helyen felleltem. Vagyis a forrásra leltem. Mert 10-ből kb 6 blogban, gyűjtő oldalon ezt a receptet említik, hogy tuti a végeredmény: Nancy Silverton's Pastries from the La Brea Bakery (Villard, 2000). Tehát akkor nekem is megfelel. Elmentettem, fordítottam, és nekiestem. nem nehéz elkészíteni és a végeredmény tényleg jó. Gondoltam na az Uramnak ez biztos nem fog ízleni, a gyerekek pedig lelkesen falták. De tévedtem, Huh Anya ez egész olyan mint a jó reggelt keksz csak hiányzik belőle a csoki, mogyoró, stb. De így is ízlett neki, a megbízást is megkaptam, a második körre. Csak meg próbálom felturbózni mogyoróval vagy egy kis aszalt vörös áfonyával. 
Jut eszembe, tegnap boldog tulajdonosa lettem egy áfonyabokornak, nagyon kis pofás bokrocska, annyi különlegessége van hogy savanyú tőzeget kell alá tenni ültetéskor. Úgyhogy mivel elég nagy remélem jövőre már a saját áfonyámból sütöm a sütiket :)
De térjünk vissza, íme a recept:

Graham keksz: 

Tészta:

2 1/2 csésze + 2 ek liszt (graham liszt)
1 csésze barna cukor
1 ts szódabikarbóna
3/4 ts só
7 ek hideg vaj (3 1/2 ounces ha valakinek mér a mérlege ilyen funkcióban, az enyém is ilyen)
1/3 csésze méz
5 ek tej
2 ek vanília

A szóráshoz: 3 ek kristálycukor és 1 tk fahéj keveréke

A lisztet, a cukrot, a sót, a szódabikarbónát, összekeverem. Hozzáadom a hideg felkockázott vajat és szétmorzsolom. A mézet, a tejet és a vaníliát elkeverem egy tálba majd hozzáadom a liszthez és összegyúrom. Egy elég ragadós tésztát kapok. Nyújtsuk, kicsit téglalap vagy kocka alakúra a tésztát. A fóliát kicsit meghintem liszttel, majd becsomagolom a tésztát és hűtőben pihentetem 2 órát legalább, vagy akár egy éjszakát.
Előkészítem a fahéjas cukrot. A tésztát előveszem, ketté vágom, a másik fele mehet vissza a hűtőbe. Lisztezett deszkán vékonyra nyújtom. Jól lisztezzünk alá mert ragacsos! Levágom a széleket, hogy egy szép téglalapot kapjak. A maradékokat majd hozzágyúrom a következő adaghoz. Így szép egyenesek lesznek a kekszek oldalai. Felszeletelem a tésztát, téglalapokra vagy kockákra kinek hogy tetszik. Sütőpapíros tepsire teszem, vagy nekem van teflon lapom, én mostanában már azt használom. A tepsin pihentessük 30-45 percet. Díszítsük ki: Én egy keresztet húztam rá fokpiszkálóval és a negyedeket megszurkáltam. Majd szórjuk meg a cukorral. 200 fokra előmelegített sütőben süssük 20-25 percig. 
Nekem nagyon ízlett és a s'mores -hoz is jó volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése