2011. szeptember 11., vasárnap

Vörös bársony torta - Keresztelői torta II.

Vörös bársony torta. Red Velvet Cake. Imádom a hangzását, szuper fantasztikus, akarom de nagyon. Böngészem a netet, receptek tucatjait nézegetem vajon melyik az igazi? Buddy Valastro is sokszor csinálja a Tortakirályban, csak jó lehet! ÉÉÉSSS kész megsütöttem és akkora bukta!. Én nem tudom, de biztos azért mert úgy rákészültem, és úgy oda voltam érte. Mármint nem rontottam el, szerintem tuti jól sikerült, csak az íze, meg úgy az egész. Nem azt mondom, hogy woooow torta, hanem ühüm torta jó. Másra számítottam valami ... Na ezt nem ragozom tovább finom a torta csak kicsit csalódtam ennyi az egész.
Kis B keresztelői tortájának volt ez az alsó emelete egy 28 cm tortaformában készült. A társaságnak ízlett, mégsem volt akkora sikere, mert ugye az Egyiptomi  volt a felső szint, az meg egy ízékben gazdag torta, ez meg egy kis egyszerű. A krém nekem kicsit folyós lett ezért megtámogattam egy kis zselatin fixxel, hogy biztos elbírja a második emeletet. 



Vörös Bársony torta:

28 cm tortaformához:

Tészta:

36 dkg liszt 
36 dkg kristálycukor
36 dkg margarin
2 dl tejföl
1 kk vanília
2 tojás
1 csipet só
1 ek kakaópor
1 mk szódabikarbóna
1 tk sütőpor
piros ételszínezék

Egy tálba kikeverem a cukrot a margarinnal, majd hozzáadom a tojásokat, tovább keverem. Majd belekerül a vanília, és a tejföl valamint az ételszínezék. (Nem tettem bele túl sok ételszínezéket, így csak pirosas beütése lett, Wilton gél alapú festéket használtam)
Egy tálba szitálom a lisztet, a sütőport, a csipet sót, a kakaót, és a szódabikarbónát. Majd hozzáadom, a nedves hozzávalókhoz.

Külön külön 3 lapot sütök belőle. 180-190 fokos sütőbe, kb 30 perc kell neki. Miután kihűl, megtöltöm a krémmel.

Krém:

10 dkg margarin
20 dkg mascarpone - én házi krémsajtból készítettem
40 dkg porcukor
1 tk vanília
1 csomag zselatin fix

A Margarint kikeverem a cukorral, majd a mascarponeval és a vaníliával. Keverés közben adok, hozzá egy csomag zselatin fixet.
A tortát megtöltöttem a krémmel betettem a hűtőbe, és csak este díszítettem ki a tortát. Kékre színezett tejszínnel, valamint belga praliné bonbonokkal. Így mondhatni tengeri téma volt :)

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése