2011. szeptember 20., kedd

Otelló habos bonbon étcsokiburokban

A hétvége a nappali kifestése és a bonbonok jegyében telt. Nemrég kezdtem el bonbonokat készíteni, többet már fel is tettem közülük. Nagyon örültem mikor megláttam,  hogy Erinacea, a Praliné Paradicsom blog írója játékot hirdetett. Mindenképp nevezni szerettem volna, így sorakoztak a fejemben az ötletek. Szüret és bonbon. Lehet szőlő, bor, mazsola, mindegy csak kapcsolódjon. A mazsola rögtön kiesett, mivel nem szeretem. Viszont van a kertben vagy 4 sor otelló szőlő. Reméltem hogy már finom íze van, hiszen terveim voltak vele. 
Kunyeráltam néhány fürtöt az Uramtól, mert féltve őrzi, mert az idei termés nem lett valami sok, de azért kaptam belőle. Mindenképp valami egyszerűt akartam készíteni, de több tervem volt. Így született meg az én kis trióm. Készítettem egy otelló habos bonbont, egy otellós-fehércsokikrémest valamint egy rosé -s borhab bonbont mindezt étcsoki burokban. Gondoltam, azt nevezem a játékra ami a legjobban ízlett. Ezért az otellóhabost választottam rá, nekem annak volt a legfinomabb az íze, bár mind jól sikerült. Sőt a színek miatt, az első kettőt, fehércsokival is megcsináltam. Bár ekkor kiderült, hogy egyértelműen az étcsokis a nyerő ezekhez a bonbonokhoz.


Otelló habos bonbon étcsokiburokban:

Burok:
100 gr étcsokoládé

Töltelék:

kb 1 dl tejszín
3 ek othelló szőlőlé


Az egyszerűségre törekedtem, ennél a bonbonnál. Megolvasztottam a csokoládét, temperáltam, majd kikentem a szilikon bonbonformát. Betettem a hűtőbe.
Felvertem a tejszínhabot, majd folyamatos keverés mellett hozzáadtam az othelló szőlő levét. Jó keményre verem a tejszínt. 
Kiveszem a formát a hűtőből. Megtöltöm a habbal, majd megint beteszem a hűtőbe. 
Kb 5-10 perc múlva, megint kivettem a formát, megtemperáltam a csokoládét és lezártam a bonbonokat. 30 perc újabb hűtés után szépen kifordítottam a bonbonokat.

Ezután következett a neheze, ugyanis egy 3,5 éves gyereket, igen nehéz meggyőzni arról, hogy ne essen rögtön nekik, mert anyuci fotózni is szeretne. De sikerült :) Egyszerű, de nagyszerű volt, így másnap készítettem egy otellóhabos tortát tesómnak a névnapjára. 


Még a lezárás előtt, gyönyörű színek. Fentről lefelé, az othellós -fehércsokis, a rosé-s borhabos, és a nálam befutó otellóhabos:



 Félbevágva :)





 Fehércsokis piramisokként:























2 megjegyzés:

  1. Aztaaa, de marha jó ez a lila szín.
    Bocsi, h ennyit kommentelek nálad, de egyszerűen nem tudok szó nélkül elmenni a csodás bonbonjaid mellett (nagy szerelem nálam is ez a technika egyébként).

    VálaszTörlés
  2. Adél, ne fogd vissza magad, kommentelj nyugodtan, én nagyon örülök neki :) Én sem szoktam visszafogni magam ha valami tetszik :) Bekukkantok hozzád és meglesem őket :)

    VálaszTörlés