2011. szeptember 28., szerda

1 szülinapi torta : ostyaképes

Kis B. első szülinapjára készült ez a torta. Eredetileg az ő keresztelőjére is ilyet akartam, de az Uram leszavazta, azt mondta, legyen inkább a szülinapi tortája fényképes. Hát, fogtam magam és csináltam róla egy aranyos fényképet, és megrendeltem az ostyát, egyszerre egy másik képpel, ami egy esküvőre készült tortához kellett, majd azt is mutatom. 
Egy trüffel krémes tortát készítettem, őszibarack darabokkal. Mert azt nagyon szereti a drágám. 1 l tejszínnel készült, + 1 dl -rel a díszítéshez. A tejszínt felforrósítottam és 700 gr (500 gr tejcsoki, 200 gr étcsoki) olvasztott csokival szép simára kevertem, majd  miután kihűlt lefóliáztam, és néhány órára hűtőbe tettem. Majd felvertem, megkentem vele a piskótát, bőven megszórtam, darabolt friss őszibarackkal. Ezt minden rétegnél megcsináltam. Bevontam kívülről is majd felhelyeztem az ostyaképet, mint az előzőnél.  Majd díszítettem.



 A habrózsákra külön büszke vagyok mert olyat szerettem volna mintha csavart fagyi lenne és egész jól sikerültek szerintem. Főleg, hogy mennyit kínlódtam mire bekanalaztam a habzsákba a kétféle tejszínt, hogy jó legyen.
Érdekes vannak olyan gyerekek, akik nem szeretnek belemászni a tortába. Hát az enyémeknek nem kellett biztatás, Ő is jól belemarkolt a tortába és csak úgy tömte a buksiba. Meg is sértődött mikor már nem engedtük tovább  malackodni :)



2 megjegyzés:

  1. Boldog születésnapot a kisfiadnak!!! A torta nagyon szép, és csakis finom lehetett ilyen jó krémesen.:)

    VálaszTörlés
  2. Ízlett neki az biztos, jóízűen ette, jó nagy marékkal villára nem nagyon volt szüksége, de így volt az igazi :)

    VálaszTörlés