2011. augusztus 30., kedd

Tavaszi csirke

Ez volt a vasárnapi ebédünk, isteni ilyenkor nyáron, az ember kimegy a kertbe leszedi ami kell és mehet a menet.
Karfiol leves volt és ez az isteni csirke.

Baba tipp: Az én gyerekeim nagyon szerették a karfiolt sajtkrémmel. Már 5 hónapos kortól adható és nem tart semmiből megcsinálni, ha az ember főz a családnak egy levest. Karfiol, csirkehusi, tömlős natúr sajtkrém, kevés leves, botmixer. És már kész is. Én ilyenkor direkt nem raktam bele répát, krumplit hogy változatosabb legyen, a többi levesből úgyis raktam.



Tavaszi csirke:

Konkrét mennyiségeket nem írok, mert ki, hogy szereti és mekkora tepsiben készíti el.
Darabolt csirkehús : mell, comb, szárny, nyak, hát amit csak szeret az ember
3-4 fej hagyma karikákra vágva
4-5 paradicsom felkarikázva
2-3 paprika felkarikázva (annak aki szereti, én nem szeretem a paprikát és nem is tettem bele, de az eredeti recept szerint van benne)
1-1,5 kg krumpli feldarabolva
1 nagy pohár tejföl
só, bors, ételízesítő
durvára vágott petrezselyem a tetejére

A krumplit megpucolom, és feldarabolom. Ez kerül a tepsi aljára. A csirkét besózom, esetleg borsozom, de semmi karakteres fűszert nem teszek rá. Lerakom a tepsibe. Ráteszem a paradicsomot, hagymát, paprikát és megtejfölözöm. Megszóróm kis ételízesítővel, borssal és egy nagy adag durvára vágott petrezselyemmel. 
Fólia alatt sütöm 1-1,5 órát, ha sok lé gyűlne alatta össze, leöntök belőle egy keveset. Szépen barnára sütöm a tetejét és kész is. Mennyei vasárnapi ebéd, egy jó levessel előtte.



1 megjegyzés: