2011. augusztus 28., vasárnap

Epres - és cseresznyés ropogós

Ez egy nagyon finom süti, bár mondhatni inkább olyan fánkos érzése van tőle az embernek. Duende-nél találtam és rögtön megtetszett. A képeimért elnézést, csak pillanatképek mondhatni. Már így is rögtön dupla adagot csináltam belőle gondoltam biztos finom lesz. Szó szerint a képen láthatónál szinte sosem volt több belőle mert sült és ették, sült és ették - emberek fényképeznék is- jó anya de igyekezz - sült és ették. Még jó hogy nem lett hasfájás a vége. Kisütöttem az utolsókat is - az almán és körtén kívül más gyümölcsöt nem evő gyerekem kérdezte több nincs is már hát ő alig evett sütök még? Na azt már nem elég volt elsőre ennyi.

Eperrel és cseresznyével készítettem. Nekem személy szerint eperrel ízlett jobban.




Epres- és cseresznyés ropogós:

Hozzávalók:

18 dkg liszt
6 dkg vaj
1 csipet só
3 csapott evőkanál porcukor,
1 evőkanál rum,
1 vaníliás cukor,
1 tojássárgája,
1 evőkanál tejföl

Töltelék:
Epres:
kb 20 kis szem epret elvágtam félbe pici cukrot adtam hozzá és állni hagytam.

Cseresznyés:
kb 20 dkg kimagozott cseresznyét meg cukroztam, állni hagytam, majd kinyomkodtam kicsit, hogy ne legyen nagyon leveses.

Elkészítés:
A tésztát elkészítettem, folpackba csomagoltam és 1 órát kellene állnia a hűtőbe de az nálunk igazából alig volt fél óra.
Fontos a gyümölcs levét kicsit kinyomni, mert ha nagyon szaftos, akkor kifolyik és akkor öröm lesz kisütni a spriccelő olajban.
A tésztát kinyújtottam, kb fél cm vastagra és kockákat vágtam belőlük. Ha volt maradék azzal ugyanígy jártam el. Megtöltöttem mindegyiket valamelyik gyümölccsel, a szélét letojásfehérjéztem, ráhajtottam a tetejét, kicsit megnyomkodtam és villával körbe ez valamit díszitett is rajta nagyon gusztusosak voltak. Én azt javaslom készítsük el legalább 2 adagnyit vagy az egészet sütés előtt, mert olyan gyorsan sül, hogy csak kapkodás az egész ha, addig készítjük amíg az előző adag sül. Én pedig kapkodni nem szeretek, mert akkor tuti elszúrok valamit.
Én egy magas serpenyőben sütöttem őket, 3-4 db-ot egyszerre. Tényleg nagyon gyorsan sül, ne legyen túl forró az olaj csak szépen gyöngyözzön.
Ha készen van papírtörlőre szedem és megporcukrozom.
Érdemes kipróbálni, mert tényleg nekem olyan mint ha gyümölcsös fánkot ennék :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése