2011. augusztus 24., szerda

Cappuccinos - fehércsokoládés bonbon

Mostanában fedeztem fel azokat a blogokat, amik a bonbonokkal, pralinékkal foglalkoznak. Mit ne mondjak beleszerettem a dologba. Volt néhány kérdésem és segítséget is kértem Gesztenyétől és Erinaceától is. Ők nagyon kedvesen válaszoltak is nekem, ezúton is köszönöm!
Csokiolvasztó gépem már volt, ecsetem is akadt ezért gyorsan beszereztem egy két bonbon formát (én nem kedvelem a jégkockatartós megoldást), és most már, maghőmérőm is van :) Alig várom, hogy kipróbáljam!
Amikor ezt a bonbont készítettem még nem volt, tehát találomra temperáltam de így sem lett olyan rossz a vég eredmény.


Cappuccinos - fehércsokoládés bonbon

Krém:
0,5 dl tejszín
5 dkg fehércsokoládé (fél tábla)
2-3 tk cappuccino por (klasszikus)

Burok:
10 dkg étcsokoládé vagy tejcsokoládé

A csokoládét, megolvasztom, és megfelelően temperálom, kikenem a formát vele. Fontos hogy a forma tiszta legyen!! Berakom a hűtőbe.
Ezalatt megmelegítem a tejszínt a mikróba. Majd hozzáadom a cappuccino port hogy felolvadjon, valamint az összetördelt fehércsokoládét is, majd olvadásik kevergetem. 
Mikor kicsit állt már, kiveszem a hűtőből a bonbon formát megtöltöm a krémmel, ügyelve arra hogy hagyjak helyet a csoki lezárásához. Beteszem a hűtőbe jó 10 percre. Utána az újra megtemperált csokival lezárom a bonbonokat. Ismét a hűtőbe kerülnek. Majd jó fél óra elteltével szépen kifordítom a szilikon formából a bonbonokat. 


Ebből az adagból 15 db lesz plusz még marad egy kis krém, de én ezt gyorsan bekaptam és már nem is volt. Nálam ez a bonbon kétféle burokban készült azért mert az Uram jobban szereti a tejcsokit, mint az étcsokit.
Ahhoz képest, hogy nem lelkesült nagyon a bonbonozásomért most már kérdezgeti: Mikor lesz már megint bonbon? Hozok hozzá csokit jó? Most tudod mivel kéne megtölteni...
Szóval egy szerelem kezdete volt ez, hozom a többi receptet is!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése