2011. augusztus 25., csütörtök

Barackos túrótorta - Ormival és Micimackóval

A gyerekek nagyon szeretik Ormit, és Micimackót. Ez a torta Kis B. Első névnapjára készült még a télen, de mindenképp olyan tortát akartam amit Ő is ehet ez pedig egy fincsi túrótorta. Az ostyaképet, még a vizsgaidőszak elején vettem Szegeden, a Cuki diszkontban. Vettem hozzá hidegzselét is. Nem sok dekoráció kellett az ostyakép mellé, habrózsákkal díszítettem és némi barackkal. A gyerekeknek nagyon ízlett. Csináltam egy vékony piskótát is az aljára, mert az Uram nem szereti az olyan sütit amihez nincs valami tészta. Kivéve persze ha tömény tejszínhabról beszélünk :)


 Barackos túrótorta - Ormival és Micimackóval

Tészta:

2 tojás
2 ek cukor
2 ek liszt

A tojásokat ketté választjuk, a sárgáját kikeverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a lisztet. Ezután felverjük a tojásfehérjét, nagyon óvatosan hozzákeverjük a tésztához. Tortaformába teszem amit előtte kivajaztam és sütőpapírt tettem bele. 180 fokra előmelegített sütőbe teszem és tű próbáig sütöm.
Amikor megsült kiveszem a formából, lehúzom a sütőpapírt. Ha kihűlt visszateszem abba a tortaformába amiben sült.

Krém:
50 dkg krémtúró
3 dl tejszín
ízlés szerint porcukor
1 tk vanília kivonat
1 csomag zselatin, vagy zselatin fix
ha zselatint veszünk, akkor + 1 dl tej
1 üveg barackbefőtt vagy friss őszibarack 4-5 db

A barackot apróbb darabokra vágom. A krémtúróhoz hozzáadom, ízlés szerint a porcukrot, a vaníliát és a barackot. Meglangyosítom a tejet majd beleteszem a zselatint. Ehhez hozzákanalazok egy adag túrós krémet és így adom hozzá az egészhez. Nem lesz csomós. Felverem a tejszínhabot és óvatosan hozzákeverem. 
A krémet szétterítem a piskótán a tortaformában, majd beteszem a hűtőbe  2-3 órára.
Amikor letelt az idő kiveszem a formából. A tetejét lekenem egy kevés hidegzselével majd rásimítom az ostyát. Az ostya tetejére is kenek hidegzselét, gyorsan kell dolgozni nagy mozdulatokkal mert az ostyán a festék megfolyik ha sokat kenegetjük. Semmiképp ne használjunk ecsetet!!!!! Ez tortalapáttal nagyon szépen lehet kenni, a széleket is jól dolgozzuk el!. 
Érdemes a széleket lefixálni, nehogy felpöndörödjön én erre használtam a habrózsa díszítést. Kb. 1 dl tejszínt felvertem, habzsákba töltöttem és rányomkodtam a tortára. Nekem így túl fehér volt a szélén ezért daraboltam még barackot és minden halom tetejére ültettem egyet.
Finom volt ízlett mindenkinek, a gyerekeknek tetszett a figura rajta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése